Köpek Sahiplenirken Alışveriş (İhtiyaç) Listesi


foxy the cute puppy
Foxy

Köpeğimi sahiplenirken oldukça amatör olduğum için ihtiyacımız olacak şeyler için bir alışveriş listesi aradım; ama istediğim gibi detaylısını bulamadım. Hem Foxy'yi bana sahiplendiren hayvanseverlerin hem de veterinerimizin yardımlarıyla ben bir alışveriş listesi hazırladım. Umarım zamanında benim işime yaradığı gibi ihtiyacı olanlara yardımcı olur.

  1. Yatak, sadece onun kullanımına ayrılmış ince peluş battaniye, kış aylarında üşümemesi için yatak altına koymak için altı kaymaz küçük halı ya da kilim: Foxy evimize ilk geldiği zamanlar evdeki bütün halıları kaldırdığım için hem oyun oynayacağımız zamanlar ortaya koyup çıplak zeminde oturmamasını sağlamak hem de yatağının altına sermek için çok iyi oldu.
  2. Silikon tepsili paslanmaz çelik mama ve su kabı seti: Çelik kaplar en ufak bir çekiştirmede bile ses çıkardığından Foxy gibi fobilere sahip bir köpek için yemek yeme zamanları işkenceye dönüşüyordu, hatta kabı birkaç kez devirdi. Şu an altındaki silikon tepsiye girerek sabit duran kaplardan kullanıyorum, memnunum.
  3. Diş fırça ve macun seti: Diş temizliği şart. Veterinerimizin dediğine göre ilk zamanlarda dişlerinin fırçalanmasına alışırsa ilerleyen yaşlarda temizlemememiz kolay olacakmış.
  4. Tüyleri için fırça: Ben fırçaya ilave olarak kauçuk ele geçmeli masaj fırçası aldım. Aldığım masaj fırçası bana söylendiği gibi tüyleri toplamıyor; ama Foxy onunla taranmayı çok seviyor.
  5. Göğüs tasması ve kayışı: Sadece 4 kilo olduğundan ağırlık yapmaması için boyun tasması kullanmıyorum. İsimliği göğüs tasmasında takılı ve çipi benim üzerime kayıtlı. Aldığım göğüslükten memnun değilim; çok yakında kayışı önden tutturma yeri olan modellerden alıp denemeyi düşünüyorum.
  6. Tüy ve pati temizleme mendili: Köpek kokusundan hoşlanmazsa temizleme dakikaları işkenceye döndüğü için ilk etapta küçük boylardan alarak tepkiyi ölçmek, köpek kokudan hoşlanırsa büyük boylara geçmek daha mantıklıymış anladım. Foxy mesela bergamot ve aloe kokusundan nefret ediyor. Bir de bizim veterinerimiz insanlar ile köpeklerin Ph değeri farklı olduğu için bebe mendillerini kullanmamamız gerektiğini söyledi.
  7. Göz ve kulak temizliği mendili: Ben genelde papatyalı temizleme mendili kullanıyorum; ama bazen gözlerini papatya çayı ile de temizliyorum. Şimdi bir de solüsyon aldım, çok yakında deneyeceğim.
  8. Şampuan: Mutlaka köpek şampuanı olmalı, bebek şampuanı yine Ph oranı farklılığından dolayı ciddi sorunlara yol açabilirmiş. Bir de kullanılacak kadar şampuanı bir kapta suyla karıştırıp seyreltmek gerekiyormuş.
  9. Pati kremi: Veterinerimiz patilerin hafif sertleşmesinin iyi olduğunu ama sık olmamak şartıyla çok kuruduklarını fark ettiğim zamanlarda krem sürmemin iyi olacağını söyledi.
  10. Emniyet kemeri: Göğüs tasmasıyla beraber kullanıyorum, çok memnunum.
  11. Yağmurluk: İki yandan, bir de boyundan cırt cırtlı, oldukça kolay giydirilen bir model buldum, Foxy sıkılgan olmasına rağmen şimdiye herhangi bir sorun çıkarmadı.
  12. Mama ve ödüller: İki çeşit köpek ödülü aldım şimdiye kadar, biri normal bisküvi gibi olanlar diğeri de kurutulmuş fileto et. Veterinerimiz kurutulmuş etlerin 7 aylık bir köpek için daha iyi olduğunu söyledi.
  13. Eğitim ödül çantası: Benim aldığım çantanın üç gözü var. Dışarıda eğitim verirken hem ödül bisküvilerini hem tuvalet torbalarını hem de evin anahtarını taşımak için ideal.
  14. İdrar kokusu giderici: Özellikle genç köpeklerde tuvalet eğitimi olsa bile ara sıra kazalar meydana gelebiliyor. Temizledikten sonra koku gidericiyi kullanıyorum, şimdiye kadar yıldırım aynı yere iki kere düşmedi.
  15. Tuvalet torbası: Köpeğimin arkasını toplamak zorundayım. Köpeğimle dışarıda oynarken bir başkasının köpeğinin kakasına bastığımda ya da köpeğim burnunu o kakanın içine sokmaya çalıştığında da sağlam sövüyorum.
  16. Ağızlık: Küçük boy köpekler için mecburi değil diyorlar ama aldım ve ödül çantama taktım. Kullanmasam da dursun ne olur ne olmaz.
  17. Kliker (clicker): Eğitim verirken bisküviyi zamanında veremediğim zamanlar oluyordu, bu da eğitimi aksatıyordu. O yüzden kliker eğitimi verdim, işe yaradığını düşünüyorum.
  18. Tuvalet eğitim seti. Ped kabı benim için olmazsa olmazlardan. Hem bazı pedler çok ince olduğundan altını kirletme durumu olabiliyor, hem de Foxy nereye yapması gerektiğini daha iyi anladı.
  19. Dış parazit için ense damlası: Biz tasmayı tercih etmedik. Veterinerimizin söylediği markayı aldık, sürekli dışarıda olduğumuz zamanlarda bile şimdiye kadar bir sorun çıkmadı. Bir de yazı görmek lazım gerçi.
  20. Köpek külot pedi: Veterinerimiz ilk regl dönemini geçirdikten sonra kısırlaştırmamızı tavsiye ettiğinden biz pedimizi aldık, bekliyoruz.
  21. Oyuncaklar: Veterinerimiz, deriden yapılma çiğneme kemiklerini kesinlikle tavsiye etmiyor.  Geyiklerin her yıl döktüğü boynuzlardan ve ipten yapılmış oyuncakların köpekler için en sağlıklı oyuncaklar olduğunu söylüyor. Peluş oyuncak seçiminde en önemli olan şey düğme gözlerinin olmaması çünkü özellikle yavru köpekler o gözleri koparmak için uğraşıp sonra yiyebiliyorlarmış. Bu da birçok sağlık sorununa yol açabiliyormuş. İnce plastikten yapılma oyuncaklar da aynı şekilde. Bir de ben ağır bir battaniyeyi Foxy'nin kullanımına ayırdım, parça parça katlayıp, büzüştürüp iç taraflarına küçücük parçalara ayırdığım ödüllerini saklıyorum, sanki toprağı eşeliyormuş gibi orada oynuyor, oyalanıyor. 

    foxy the cute puppy
    Foxy'nin evimizdeki ilk günü

  22. Taşıma çantası: Hala hangi modeli alacağıma karar veremediğimden henüz almadım. Aldığım zaman fikrimi paylaşırım.
Bu arada Foxy'nin gelişimini merak ediyorsanız buradan takip edebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Roma'ya (İtalya'ya) Gidecekler İçin Tavsiyeler

İtalya'nın Görülmeye Değer Orta Çağ Kasabaları 1 - Civita di Bagnoregio

Kısa Kısa Roma Gezisi: Bölüm 2 - Piazza Navona