İtalya'da Bir Pazar Günü, San Felice Circeo ve Sora Gezisi

San Felice Circeo

Hafta sonu hava aşırı sıcaktı, bu yüzden Roma’ya yaklaşık bir saat uzaklıktaki San Felice Circeo’ya denize girmeye gittik. Burası Latina’ya bağlı bir ilçe. Normalde yol bir saatten daha kısa sürüyor ama havaların ısınmasıyla birlikte herkes, bizim gibi sığınacak bir deniz kenarı arıyordu. Bu nedenle ulaşmamız tahminimizden uzun sürdü.

İstanbul’da doğmuş ve büyümüş biri olarak ilk öğrendiğim şey; deniz temiz görünse bile temiz olmama ihtimalidir. Dürüst olmam gerekirse azıcık da pimpirikli biriyimdir. Bu nedenle ilk etapta San Felice Circeo’nun denizine de bir ön yargı ile yaklaştım, ama deniz suyunun belli periyotlarla test edildiğini ve bu  testlerin temiz çıktığını söylediklerinde rahatlayıp tadını çıkarmaya başladım.

İtalya’da en çok şikayet edilen şey, arabayı park edecek yer bulma problemi. Bu sorun bizi burada da buldu. Uzun süre dönüp dolaştıktan sonra, villadan bozma bir park yerine, fiyatı neyse ödeyip, arabayı bırakmaya karar verdik. Biz saatine en az 2  euro vereceğiz zannederken, amanın o da ne bütün gün için 5 euro istediler, balıklama atladık tabii ki.

San Felice Circeo

Arabayı bıraktıktan sonra sıra geldi nerden denize gireceğimizi bulmaya. Sahil boyunca dizilmiş, birbirinden çitlerle ayrılmış olan plajlar var. Bunların bazıları ücretsiz, bazıları ücretli. Ücretli olanların güvenlik, duş, şemsiye, şezlong, istenilen anda yiyecek ve içeceklere ulaşabilme gibi artıları var. İki kişi 15 euroya da şemsiyemizi ve şezlonglarımızı kaptık. Akşama kadar denizin ve güneşin tadını çıkardık, kısacası bizim açımızdan oldukça karlı ve keyifli bir gün oldu diyeceğim ama günümüz daha bitmedi.

Not:  Homeros'un destanı Odysseia’da bahsedilen Büyücü Tanrıça Kirke’nin, San Felice Circeo’nun burun kısmındaki Capo Circeo’da yaşadığına dair rivayetler varmış.

SORA'DA INFIORATA

Sora (İtalya)

Eve dönerken (teşekkürler google) yolumuzun üzerindeki Sora’da infiorata  töreni olduğunu öğrendik, infiorata için kilisenin anma töreni diyebiliriz ya da Hristiyan bayramı. Törenden önce bazı dini hikayeler çiçekler kullanılarak çiziliyor, capcanlı ve rengarenk kompozisyonlar oluşturuluyor, bir nevi çiçeklerden resimli halılar oluşturuluyor.

Sora'da İnfiorata Zamanı

Sora

Sora küçücük bir kasaba, ilkokulda çizdiğimiz resimlere benziyor. Kasabanın arka tarafında sanki suluboya bir resme bakıyormuş hissini veren bir dağ var ve kasaba, bir nehir ile ikiye ayrılıyor.

Sora , İtalya

Maalesef fazla vaktimiz olmadığından sadece Sora’nın caddesi boyunca bir tur atıp, bir iki fotoğraf çekip, pizzamızı alıp arabamıza geri dönmek zorunda kaldık. Ama en kısa zamanda, yaz bitmeden yeniden gitmeyi ve bu sefer adam akıllı dolaşıp şehrin tadını çıkarmayı aklımıza not ettik.